تبلیغات در گوگل

روزانه میلیارد‌ها سرچ در پربازدیدترین سایت جهان یعنی گوگل انجام می‌شود و این موضوع به خودیه خود نشان دهنده اهمیت موتور جست‌و‌جو گوگل در دنیای اینترنت است.

کاربران گوگل (google) مربوط به نقطه خاصی نیستند و در سراسر نقاط جغرافیایی جهان از این سرویس استفاده می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت گوگل بزرگترین بازار تبلیغاتی دیجیتال در جهان است

تبلیغات در گوگل چگونه هستند؟

سرویسی است که شرکت گوگل برای کسب‌ درآمد خود و همچنین ایجاد روشی برای تبلیغات سایت‌ها و کسب و کارها در نظر گرفته است. تا قبل از سال 2018 این سرویس با نام Google AdWords وجود داشت که توجه کمتری به آن می‌شد اما پس از نامگذاری به google ads اسم آن بسیار بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد. حتما برای یک بار هم که شده تبلیغات گوگل ادز را دیده‌اید. این تبلیغات به دو صورت نتیجه جستجو و بنرهای تبلیغاتی انجام می‌پذیرد.

در مبحث سایت‌ها تبلیغ به صورت نتیجه جستجو بازخورد بسیار بهتری دارد و ما نیز درباره این نوع تبلیغ صحبت می‌کنیم.

تبلیغات در گوگل ترسناک نیست!

وقتی اسم تبلیغ در گوگل می‌آید اکثر کسانی که با آن آشنایی ندارند تصور می‌کنند چون این بازار، بازار بزرگی است برای تبلیغ در آن باید سرمایه و تجربه زیادی داشت. اما واقعیت خلاف آن است! تبلیغات در گوگل هیچ ترسی ندارد و برای شروع سرمایه بزرگی نمی‌خواهد. در واقع هرچقدر که بخواهید می‌توانید هزینه کنید و نتیجه آن هم در همان موقع خواهید گرفت. در قسمت بعد به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم

چرا در گوگل تبلیغ کنیم؟

تبلیغات در گوگل به قدری مزایایی بی‌نظیری دارد که هرکسی را مجاب به استفاده از آن می‌کند. حتی بالاتر از سئو و تولید محتوا، حالا تبلیغات گوگل در بازار دیجیتالی جایگاه ویژه‌ای دارد.

در کمترین زمان به نتیجه برسید

از مهمترین ویژگی‌های گوگل ادز، زمان بازدهی آن است. در این روش دیگر نیازی به صبر کردن ندارید. پس از ثبت تبلیغ خود از همان لحظه نتیجه آن را به سرعت دریافت خواهید کرد. و این مزیت تبلیغات گوگل در برابر روش‌های دیگر تبلیغاتی است. در سئو نیز پول  شما بعد از چند ماه برخواهد گشت و نتیجه آن را می‌بینید. اما گوگل ادز شما را منتظر نمی‌گذارد. تبلیغ شما مانند یک نتیجه جستجوی عادی در صفحه جستجو می‌آید و در بالای آن با عبارتی کوچک “آگهی” یا “Ad” نوشته شده است.

تا نتیجه نگرفتید پولی پرداخت نکنید!

از دیگر ویژگی‌های گوگل ادز نحوه ثبت تبلیغات است. برای اینکه سایت‌شما تبلیغ شود نیازی به پرداخت هزینه ندارید. هزینه زمانی محاسبه می‌شود که کاربر از طریق تبلیغ وارد سایت شما می‌شود. ضمن اینکه گوگل کلیک کردن کاربرانی که بازخوردی برای سایت‌ شما ندارند را محاسبه نمی‌کند تا تبلیغ شما کاملا مقرون به صرفه و خالص باشد!

نکته جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد مدیریت برآورد هزینه‌ها است. شما می‌توانید به صورت روزانه سقفی برای تبلیغ خود در نظر بگیرید تا بیشتر از مبلغ مورد نظر شما تبلیغ صورت نگیرد.

پنل مدیریت

در سرویس گوگل ادز پنلی در اختیارتان قرار می‌گیرید که با آن توانید اشراف کامل بر تبلیغات خود داشته باشید.

در این پنل امکانات بسیار جالبی در اختیار شما قرار می‌گیرد که در هیچ یک از روش‌های دیگر وجود ندارند. امکاناتی مانند؛ مشخص کردن ساعاتی که تبلیغ نمایش داده شود، تعیین هرصفحه‌ای که بخواهید کاربر ببینید، انتخاب کشور‌ها و زبان‌هایی که تبلیغ در آن نمایش داده شود، بررسی آمار و کلیک‌های انجام شده، تعیین هزینه برای هر کلیک و..

اگر گوگل ادز این همه مزیت دارد چرا روش‌های دیگر تبلیغاتی نیز استفاده می‌شوند؟

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید گوگل ادز امکانات و مزیت‌های فراوانی دارد. امکاناتی که می‌تواند برای هر کسب و کاری یک گزینه ایده‌آل برای تبلیغات و نتیجه‌گیری در همان بازه زمانی باشد. اما این بدان معنی نیست که از روش‌های مشابه مانند سئو دور شده و تمرکز خود را صرف تبلیغات گوگل کنیم. گوگل ادز در کنار ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد باید در کنار دیگر روش‌ها پیش برده شود تا بهترین نتیجه را کسب کنید. برای مثال اگر روی کلمات کلیدی سایت خود تمرکز نکنید و محتوای مناسبی نداشته باشید، کاربرانی که از گوگل ادز وارد می‌سوند ماندگار نخواهند بود.

Pin It on Pinterest