مشاهده فایل های مخفی در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین

خیلی اوقات نیاز به داشتن دسترسی و در نهایت ویرایش برخی فایل ها دارید، یکی از این فایل های مهم برای پیکربندی و موارد امنیتی، فایل htaccess است. در واقع می توان htaccess را مهم ترین فایلی دانست که در وردپرس با آن سروکار دارید. اما موضوعی که گاهاً برای افراد سوال می شود این است که محل فایل htaccess وردپرس کجاست؟ آیا جزء فایل های مخفی در دایرکت ادمین و سی پنل به شمار می رود یا نه؟ در خیلی از پنل های مدیریتی مثل سی پنل، فایل htaccess به صورت پیشفرض مخفی بوده و شما باید فرآیند مشخصی را طی کنید تا بتوانید آن را در پنل مدیریتی هاست خود مشاهده نمایید. اما در دایرکت ادمین شرایط به این شکل نیست و شما این امکان را دارید که به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در این مقاله تصمیم داریم به فایل های مخفی در دایرکت ادمین و نحوه دسترسی داشتن به آن اشاره کنیم.

فایل های مخفی در دایرکت ادمین

برای کاربران بسیاری سوال پیش آمده که آیا دایرکت ادمین دارای فایل مخفی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در دایرکت ادمین برخلاف دیگر پنل های مدیریتی مثل سی پنل چیزی تحت عنوان فایل مخفی وجود ندارد. این بدین معنا است که کاربران این پنل مدیریتی می توانند به صورت مستقیم و از طریق پوشه «public_html» به فایل های مورد نظر خود مثل فایل htaccess. دسترسی پیدا کنند.

این موضوع برای کسانی که قصد دارند خیلی سریع و بدون نیاز به کار جانبی وارد فایل htaccess. شده و تغییرات مورد نیاز خود را اعمال نمایند بسیار مناسب است. چرا که دیگر نیازی نیست همچون پنل مدیریتی سی پنل اقدام کرده و در ابتدا فایل را از حالت مخفی درآورد. در ادامه به شکل دقیق تری به شما خواهیم گفت که فایل htaccess. چیست و چگونه می تواند از طریق پنل مدیریتی دایرکت ادمین به آن دسترسی داشت.

فایل htaccess کجاست؟

به طور کلی هاست هایی که روی وب سرور آپاچی قرار گرفته اند، بخشی تحت عنوان htaccess. را دارا می باشند. htaccess. مخفف hypertext access می باشد که به واسطه آن می توان تنظیمات مربوط به وب سرور را مدیریت کرد. با استفاده از این فایل می توانید پیکربندی آپاچی را مطابق با نیازها و ویژگی هایی که به دنبال آن هستید، تغییر دهید.

  • با استفاده از این فایل شما می توانید لینک های خود را بازنویسی کرده.
  • دایرکتوری هایی با پسورد اختصاصی ایجاد نموده.
  • Hotlink را برای وب سایت خود فعال کرده .
  • از استفاده از پهنای باند سایت توسط وب سایت های دیگر جلوگیری کرده.
  • دسترسی یکسری آدرس های IP مشخص را محدود کنید.
  • می توانید منطقه زمانی وب سایت خود را تغییر داده
  • صفحات ایندکس شده پیش فرض را تغییر دهید.
  • پسوند فایل های موجود را تغییر دهید.
  • برای قرار دادن دستور ریدایرکت از https به http در هاست خود استفاده نماید.
  • و…

به طور کلی می توانید خیلی از اقدامات اصلی و تعیین کننده برای وب سایت خود را به کمک فایل htaccess. انجام دهید. در ادامه به شما خواهیم گفت که فایل htaccess در دایرکت ادمین کجاست و چگونه می توانید برای اعمال تغییرات به آن دسترسی داشته باشید.

فایل htaccess در دایرکت ادمین

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، htaccess. را نمی تواند یکی از فایل های مخفی در دایرکت ادمین دانست و در واقع در این پنل مدیریتی چیزی به عنوان فایل های مخفی وجود ندارد. اگر می خواهید به این فایل دسترسی پیدا کرده و در واقع محل فایل htaccess در هاست دایرکت ادمین را بدانید باید به ترتیب زیر پیش بروید:

  1. در گام اول باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد پنل مدیریتی هاست دایرکت ادمین خود شوید.
  2. سپس از طریق منو «System Info & Files» زیر منو «File Manager» را انتخاب نمایید.
  3. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود، پوشه «public_html» را پیدا کرده و روی آن کلیک نمایید.
  4. در پوشه «public_html» فایلی تحت عنوان «htaccess.» قابل مشاهده است که با نگه داشتن ماوس روی آن می توانید منویی همانند تصویر زیر را ببینید. از طریق این منو نیز گزینه «Edit File» را انتخاب نمایید.
  5. بدین ترتیب صفحه ای همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که شامل محتوای فایل htaccess است.

در نهایت می توانید در این فایل هر گونه تغییراتی که در نظر دارید را اعمال و سپس روی دکمه «Save» کلیک کنید.

در این مقاله تلاش بر این بوده است تا به یک سوال بسیار متداول درباره فایل های مخفی در دایرکت ادمین پاسخ داده شود. چرا که فایل htaccess. یکی از مهم ترین و اصلی ترین فایل هایی است که باید برای ایجاد تغییرات اساسی و پایه ای در پیکربندی وب سرور خود از آن استفاده کرد و دسترسی به آن از اهمیت بالایی برای افراد برخوردار است. مطابق با این آموزش شما می توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن به فایل htaccess. دسترسی پیدا کرده و آن را مطابق نیاز خود ویرایش نمایید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *